Laman Social- Malaysia- Singapore- Brunei- Indonesia

Friday 13 March 2015

RAMBUT CANTIK SIHAT MENAWAN

RAMBUT SIHAT

PETUA PENJAGAAN RAMBUT
Rambut adalah mahkota wanita.  Tidak kiralah warna apa  samada lurus, kerinting ataupun ikal. Yang penting ianya sihat dan tidak bermasalah.  Penjagaan ringkas disamping menjaga kebersihan diri dan pemakanan sihat menjadikan penampilan bertambah menarik.  Apabila rambut sihat, kita semakin yakin & bersemangat!

Bagi anda yang mengalami masalah rambut, Jangan lupa mencuba petua ini ea...

Rambut berkelemumur
Penggunaan perahan limau sangat membantu untuk merawat rambut yang berkelumumur. Perah limau (tak kisah la samada limau purut atau limau kasturi) pada kulit kepala dan bilas dengan air bersih atau campurkan perahan limau tersebut dengan syampu dan bilas seperti biasa..  Buat sekerap yang mungkin, insyaAllah kelumumur akan hilang

Rambut hitam berkilat 
Ambil kangkung kemudian diramas dengan sedikit air hingga hancur dan berlendir. Kemudian sapukan pada rambut dan bungkus dengan tuala. Biarkan selama satu jam. Bilas bersih-bersih. Lakukan dua kali dalam seminggu. 

Meluruskan Rambut 
Sediakan 2 biji telur dan sedikit tepung gandum. Bancuhkan kedua-duanya membentuk paste. Lembabkan rambut dengan air bersih dan lumurkan bancuhan tadi pada keseluruhan rambut. Sikat rambut menjadi lurus dan biarkan selama setengah jam. Kemudian bilas dengan air bersih. Lakukan 2 kali seminggu.

Rambut rosak
Ambil satu helai daun lidah buaya, ambil isinya yang berlendir dan gosok pd kulit kepala. Biarkan selama 10-15 mnt, setelah itu baru cuci rambut seperti biasa. Kalau biarkan lebih lama pun xpe.

RAMBUT BERMASALAH

No comments:

Post a Comment